با لوله و اتصالات پلیکمری دیگر نگران کثیف شدن خانه هایتان نباشید

لوله کشی از لوله و اتصالات پلیمری که در یونان باستان برای تامین آب و انتقال فاضلاب استفاده می شد فاصله زیادی داشته است.

امروزه از مواد مختلفی در لوله‌ها استفاده می‌شود که آب سرد و گرم تمام وسایل خانه را تامین می‌کند و همچنین یک سیستم تخلیه و هواکش حیاتی ایجاد می‌کند.

پنج نوع لوله: PEX، PVC، ABS، مس و گالوانیزه، این روزها معمولاً در خانه ها یافت می شود، چه در خانه های قدیمی و چه در ساختمان های جدید.

اما نه هر لوله ای برای استفاده در همه موقعیت ها مناسب است و نه همه انواع آن مطابق با کد هستند.

دانیل اوبرایان، کارشناس فنی خرده‌فروش آنلاین لوله‌کشی SupplyHouse.com، می‌گوید: «آیین‌های ساختمان اقداماتی را تعیین می‌کنند که باید رعایت شود، نه تنها برای اطمینان از ایمنی عمومی، بلکه برای محافظت از آسیب اموال.

پیش از این، O’Brian کاربردهای معمولی برای هر نوع لوله را مشخص می کند و توضیح می دهد که چرا برخی از لوله ها برای پروژه های لوله کشی خاص مناسب تر از دیگران هستند.

معمولاً برای: خطوط آبرسانی استفاده می شود.

لوله پلی اتیلن متقاطع (PEX) یک لوله پلاستیکی مقرون به صرفه است که برای خطوط آبرسانی محبوب است زیرا مانند برخی از انواع دیگر لوله ها (به عنوان مثال، گالوانیزه) آثاری از زنگ زدگی یا خوردگی را در آب وارد نمی کند.

نصب آن نیز ساده است. اوبرایان توضیح می‌دهد: «انعطاف‌پذیری فیزیکی آن کار و مانور را در مقایسه با لوله پی‌وی‌سی سفت‌تر آسان‌تر می‌کند، و توانایی استفاده از چندین روش اتصال به آن اجازه می‌دهد تا با گزینه‌های مختلف ابزار کار کند.»

ساختار رنگی آن یک مزیت دیگر برای منظم نگه داشتن لوله کشی است. لوله PEX، مانند لوله Uponor AquaPEX (موجود در SupplyHouse)، در سه رنگ قرمز برای آب گرم، آبی برای آب سرد و سفید برای آب گرم یا سرد وجود دارد.