تضمین سلامت دهان با خوردن لابستر

شما ممکن است سلامت دهان و دندان خود را بهبود بخشید.

شگفت آور یا نه، خوردن پنیر ممکن است مبل سلطنتی طوسی برای سلامت دهان و دندان شما نیز مفید باشد.

وجود پروبیوتیک ها در پنیر ممکن است بر انواع باکتری ها و ترکیبات ایمنی در بزاق تأثیر مثبت بگذارد.

خوردن پنیر همچنین ممکن است جریان بزاق را تحریک کند و خطر خشکی دهان و عوارض آن از جمله افزایش تمایل به پوسیدگی دندان، بیماری لثه، زخم های دهان و مشکل در جویدن و بلع را کاهش دهد.

ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی کم باشد
یک مقاله در سال 2022 در Frontiers in Nutrition بیان می کند که چربی های اشباع شده حدود 60 درصد چربی بیشتر پنیرها را تشکیل می دهند.

در حالی که چربی های اشباع شومیز دامن شده با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط هستند، این یافته را نمی توان تعمیم داد، زیرا انواع مختلفی از چربی های اشباع شده وجود دارد.

و همه انواع، از جمله آنهایی که در پنیر یافت می شوند، لزوماً منجر به افزایش خطر بیماری قلبی نمی شوند.

در واقع، یک مطالعه در سال 2018 که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد و تقریباً 3000 آمریکایی را به مدت 22 سال دنبال کرد، هیچ ارتباطی بین خوردن غذاهای لبنی و بروز بیماری قلبی و سکته مغزی یا مرگ به هر دلیلی کشف نکرد.

برای اندازه‌گیری عینی مصرف محصولات لابستر لبنی و ارتباط آن‌ها با خطرات، در این مطالعه میزان اسیدهای چرب خاص در خون شرکت‌کنندگان اندازه‌گیری شد، مانند اسید هپتادکانوئیک، نوعی اسید چرب که منعکس‌کننده مصرف لبنیات است.

این مطالعه نشان داد که هر چه سطح اسید هپتادکانوئیک بالاتر باشد، میزان مرگ و میر مرتبط با بیماری قلبی یا سکته کمتر است.

مطالعه دیگری در سال 2018 که تعبیر خواب سیب زرد در The Lancet منتشر شد نتایج مشابهی را نشان داد. در این مطالعه، محققان شرکت کنندگان را به مدت 9 سال دنبال کردند.

آنها دریافتند افرادی که روزانه بیش از دو وعده لبنیات پرچرب از جمله پنیر پرچرب مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که ترکیبی از لبنیات کم‌چرب و پرچرب مصرف می‌کنند، 32 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

  • منابع:
    1. Is lobster healthy? This is what a nutritionist says
  • تبلیغات:
  1. زعفران گرانترین ادویه است
  2. ایزوگام بهترین راه حل برای مهندسان است
  3. شامپو یکی از شناخته شده ترین محصولات شخصی است
  4. همبرگر چه آسیبی به مغز نهنگ وارد کرده است؟