خطرات استفاده از گلدان پلاستیکی

یکی از خطرات گلدان های پلاستیکی افزایش دما و حفظ گرما در هنگام قرار گرفتن در زیر نور گلدان پلاستیکی سیاه اصفهان خورشید است.

اگر گیاه موجود در گلدان پلاستیکی گیاه مقاوم در برابر آفتاب نباشد، خطر خشک شدن گیاه و پختن آن در داخل پلاستیک را دارید.

همچنین، اگر گیاهی دارید که در خشکی رشد می کند، مانند کاکتوس، گلدان های پلاستیکی ممکن است انتخاب مناسبی برای آنها نباشند زیرا در رطوبت نگه می دارند.

نگرانی دیگر در مورد استفاده از گلدان های پلاستیکی نشت مواد شیمیایی خطرناک از پلاستیک به گلدان پلاستیکی خاک و سپس به ریشه گیاه است.

اگر گیاه میوه یا سبزی باشد، نگرانی این است که مواد شیمیایی گلدان پلاستیکی در نهایت در غذا مصرف شود. با این حال، این ترس بی اساس است.

گلدان‌های باغبانی، مانند گلدان‌های خوب موجود در آمازون، از پلاستیک «ایمن برای مواد غذایی» ساخته شده‌اند، به این معنی که این پلاستیک حاوی سطوح بالایی از مواد شیمیایی مضر نیست که خطرناک تلقی شود.

سازمان غذا و دارو یک پایگاه داده عظیم از تمام مواد شیمیایی که احتمالاً می توانند از ظروف پلاستیکی به مواد غذایی نشت کنند، جمع آوری کرده است.

اگر میزان نشت مواد شیمیایی از یک ماده، مانند ظرف پلاستیکی، در حد قابل قبولی باشد،گلدان دیواری پلاستیکی “ایمن برای غذا” تلقی می شود.

علاوه بر این، مشخص شده است که اکثر مواد شیمیایی نشت‌شده از گلدان‌های پلاستیکی معمولاً با فرآیند آبیاری شسته می‌شوند یا در خاک جذب می‌شوند، حتی هرگز به ریشه‌های گیاه نمی‌رسند، چه رسد به فردی که میوه را می‌خورد.

گلدان های سفالی چطور؟
نوع دیگری از گلدان های رایج، گلدان سفالی یا سفالی است. اینها معمولاً به رنگ نارنجی هستند گلدان پلاستیکی تراس و بیشتر به عنوان گلدان تزئینی باغبانی استفاده می شوند.

این گلدان ها که از خاک ساخته شده و قبل از استفاده در کوره لعاب داده می شوند، بسیار سنگین تر و شکننده تر از گلدان های پلاستیکی هستند.

  • منابع:
    1. Do plastic pots kill plants? | Is growing in plastic bad?
  • تبلیغات:
  1. کار آفرینی که توانست تمام بیکاران شهر را ریشه کن کند
  2. موفقیت یک بانوی خانه دار با سرمایه گذاری اندک!
  3. گرم کردن کلاس های مدرسه به روش رادیاتور
  4. با تخمه یک سوپ خوشمزه درست کنید