منبع نوری لامپ هالوژن و اورتنگستن از چیست؟

لامپ هالوژن، لامپ اورتنگستن هالوژن، لامپ رشته ای با لامپ کوارتز و پرکننده گاز که شامل هالوژن است.
از یک واحد جمع و جور نور درخشانی می دهد، هالوژن با تنگستن تبخیر شده از رشته داغ ترکیب می شود و ترکیبی را تشکیل می دهد که دوباره به رشته جذب می شود و در نتیجه عمر رشته را افزایش می دهد.
تنگستن تبخیر شده نیز از متراکم شدن روی لامپ و تیره شدن آن جلوگیری می کند، این اثر باعث کاهش نور خروجی لامپ های رشته ای معمولی لامپ مهتابی گرد می شود.
لامپ های هالوژن برای اولین بار در اواخر دهه 1960 در تولید تصاویر متحرک مورد استفاده قرار گرفت و اکنون در چراغ های جلو اتومبیل، عکاسی زیر آب و نورپردازی مسکونی نیز استفاده می شود.

لامپ های شب تاب که گرمای کمتری نسبت به لامپ های رشته ای تولید می کنند، شامل لامپ های تخلیه الکتریکی، لامپ های نیمه هادی و لامپ های شیمیایی لامپ ال ای دی حبابی هستند.

از لامپ های تخلیه الکتریکی، لامپ فلورسنت یک نور سفید خنثی، لامپ بخار سدیم یک نور زرد-نارنجی و لامپ بخار جیوه یک نور آبی مایل به سبز منتشر می کند.

لامپ های درخشان، لامپ های تخلیه الکتریکی بسیار کم مصرف هستند که دارای الکترودهای فلزی لامپ ال ای دی بزرگ در فضایی از نئون هستند.

نئون در نزدیکی الکترود منفی به رنگ نارنجی می درخشد و نور کم نوری مناسب برای لامپ های پیلوت یا نشانگر تولید می کند.

لامپ های نئون برای تابلوها نیز لامپ های تخلیه الکتریکی هستند؛ دیود ساطع نور (LED) نوعی لامپ شب تاب است.

این دستگاه یک دیود نیمه هادی کریستالی است، هنگامی که جریان از دیود عبور می کند، الکترون ها با “سوراخ” (بارهای مثبت موضعی) ترکیب می شوند و به حالت انرژی پایین تر می روند.

بخشی از انرژی آزاد شده به صورت فوتون ساطع می شود. رنگ نور منتشر شده به مواد کریستالی لامپ هالوژن سقفی مورد استفاده بستگی دارد.

  • منابع:
    1. Lamp Lighting
  • تبلیغات:
  1. جدیدترین ایده های خلاقانه برای جذب ثروت
  2. یک بار سرویس قابلمه،یک عمر استفاده
  3. با استفاده از روشهای جدید هرگز پیر نشوید
  4. درگیری هواداران استقلال و پرسپولیس با لوبیا چیتی!!