نخود پاییزه در کرمانشاه عامل فوت کودکی در زنجان شد

ما انواع مختلف نخود پاییزه در کرمانشاه را که نخود واقعی هستند، یعنی اعضای خانواده حبوبات که در زیر Pisum sativum طبقه بندی می شوند، پوشش داده ایم. اما در مورد سایر غذاهایی که همین نام را دارند چطور؟

اگرچه نام‌ها ممکن است فریبنده باشند، اگر نگاهی به هر یک از «نخود فریبنده» زیر بیندازید، به احتمال زیاد آنها را با نخود سبز تازه و تازه اشتباه نخواهید گرفت، زیرا ظاهر و کاربرد آن‌ها به طور قابل توجهی متفاوت است.

بیایید با نخودهای مزرعه ای شروع کنیم، که چندین گونه فرعی از آن وجود دارد: لوبیا چشم بلبلی، نخود چشم سیاه، نخود فرنگی، نخود پوست بنفش و نخود جنوبی برای نام بردن از چند مورد!

این حبوبات، در حالی که گاهی اوقات به شکل تازه خود استفاده می شوند، معمولاً خشک می شوند و مانند سایر لوبیاهای خشک به فروش می رسند.

بسیاری از انواع نخودهای مزرعه علاوه بر اینکه منبع غذایی با کیفیتی برای انسان هستند، به عنوان خوراک دام نیز نقش دارند.

نخودهای مزرعه ای در طیف وسیعی از اندازه ها، شکل ها و رنگ ها هستند. نخود سیاه چشم با سطح بژ صاف و لکه های تیره مشخص در درز شاید قابل تشخیص ترین باشد، در حالی که نخود پوست بنفش در غلاف های بلند و عمیق بنفش رنگ رشد می کند.

نخودهای مزرعه ای بسیار مفید هستند زیرا می توانند در خاکی که خشک تر و مغذی تر از خاک مورد نیاز سه نوع نخود واقعی است رشد کنند.

از بین نخودهای فریبنده، نخود کبوتری (Cajanus cajan) احتمالاً بیشترین شانس را دارد که با نخود سبز تازه اشتباه گرفته شود.

نخود کبوتر جوان از نظر شکل و اندازه تقریباً شبیه به نخود انگلیسی است و دارای رنگ سبز روشن دوست داشتنی و طعمی آجیلی و ملایم شیرین است.

با این حال، وقتی اجازه می‌دهیم بالغ و خشک شوند، قهوه‌ای روشن می‌شوند و ظاهری خالدار پیدا می‌کنند و طعمی شبیه به سایر لوبیاهای خشک پیدا می‌کنند.

نخود کبوتری در میان غذاهای هندی، کارائیب و آمریکای لاتین در میان غذاهای دیگر رایج است، به خصوص که در مناطق مرطوب و گرمسیری بهترین رشد را دارد.

در حالی که بیشتر حبوبات روی بوته ها یا انگورهای کوهنوردی رشد می کنند، گیاه نخود کبوتر در واقع به درختی شبیه درختچه تبدیل می شود و می تواند به ارتفاع 12 فوت برسد!