چای خشک ایرانی که برای دم آمدن به آب جوش نیاز ندارد

چای ها مانند چای خشک ایرانی در آسیا و سایر نقاط جهان به دلیل مزایای سلامتی آن مورد احترام است، تحقیقات در مورد مزایای سلامتی آن از تسریع کاهش وزن تا امکان پیشگیری از سرطان متغیر است.

چای حاوی انواع مختلفی از مواد شیمیایی و ترکیباتی است که به طعم و مزایای سلامتی آن کمک می کند.

پلی فنول ها، آنتی اکسیدان ها و کاتچین ها: ترکیبات اصلی چای پلی فنول ها ، آنتی اکسیدان ها و کاتچین ها هستند.

پلی فنول ها حدود 30 درصد وزن برگ های خشک چای را تشکیل می دهند. بیشتر این پلی فنل ها فلاونوئیدها و تانن ها هستند که گیاه برای دفع بیماری ها تولید می کند.

تانن ها همچنین مسئول مشخصات طعم چای هستند، فلاونوئیدها حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند EGCG هستند که دارای مزایای سلامتی متعددی هستند.

این آنتی اکسیدان ها برای از بین بردن رادیکال های آزاد که می توانند باعث استرس اکسیداتیو شوند  نسخه بدن از زنگ زدگی کار می کنند، این به جلوگیری از پیری زودرس و همچنین بیماری های عصبی جدی کمک می کند.

ترکیب شیمیایی چای بسته به نوع چای و نحوه تولید آن متفاوت است. چای هایی که کمترین فرآوری را دارند چای سفید و چای سبز تمایل دارند مقادیر مشابهی از پلی فنول ها را مانند برگ های تازه داشته باشند.

چای هایی که تحت اکسیداسیون قرار می گیرند چای اولانگ، چای سیاه و چای پوئر دارای سطوح پایین تری از پلی فنول هستند.

دلیل آن این است که اکسیداسیون پلی فنول ها را به تیافلاوین و تیاروبیگین تبدیل می کند. این ترکیبات طعم های غنی و قوی ایجاد می کنند.

برخی دمنوش ها، به ویژه دمنوش های گیاهی، حاوی غلظت بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. اینها ممکن است به حمایت از سلامت ایمنی و دفع بیماری کمک کنند.

چای های گیاهی حاوی ترکیباتی هستند که ممکن است به کاهش فشار خون و تحریک انتقال دهنده های عصبی در مغز برای ایجاد آرامش کمک کنند.

برخی از چای مرکبات و گل دارای غلظت بالایی از ویتامین C هستند که ممکن است ظاهر پوست را بهبود بخشد و با سرماخوردگی و آنفولانزا مقابله کند.