چای کوهی خشک شده در گروه گیاهان ثروت ساز قرار گرفت

چای کوهی خشک شده ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد: افزایش سطح قند خون ممکن است خطر عوارض سلامتی مانند دیابت نوع 2، چاقی، بیماری های قلبی عروقی، نارسایی کلیه و افسردگی را افزایش دهد.

نشان داده شده است که مصرف مقادیر زیاد قند، به ویژه از نوشیدنی های شیرین، باعث افزایش قند خون و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می شود.

وقتی شکر مصرف می کنید، لوزالمعده هورمونی به نام انسولین ترشح می کند. انسولین به قند اجازه می دهد تا وارد سلول ها از جمله سلول های ماهیچه ای و کبدی شود تا به عنوان انرژی یا گلیکوژن ذخیره شود.

هنگامی که بدن نیاز به استفاده از انرژی دارد، هورمون دیگری به نام گلوکاگون ترشح می شود تا به بدن کمک کند تا گلیکوژن را تجزیه کند تا انرژی آزاد شود.

اگر بیشتر از مقداری که بدنتان فضای ذخیره‌سازی گلیکوژن دارد، شکر مصرف کنید، قند اضافی به صورت چربی ذخیره می‌شود.

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن چای سیاه ممکن است به کاهش قند خون بعد از یک وعده غذایی یا میان وعده کمک کند که به آن گلوکز پس از غذا نیز می گویند.

یک مطالعه کوچک و خوب طراحی شده به تأثیر نوشیدن چای سیاه بر سطح قند خون پس از مصرف یک نوشیدنی با قند بالا پرداخت.

بیست و چهار نفر، چه با و چه بدون پیش دیابت، یک نوشیدنی با قند بالا همراه با دوز کم یا زیاد چای سیاه یا دارونما مصرف کردند.

آنهایی که دوز کم یا زیاد چای سیاه مینوشیدند قند خون بعد از غذا (پس از خوردن غذا) به میزان قابل توجهی در مقایسه با کسانی که دارونما مصرف میکردند، پایین تری داشتند.

مطالعات دیگر نشان می دهد که چای سیاه ممکن است به افزایش استفاده از انسولین در بدن کمک کند.

یک مطالعه کوچک به بررسی اثرات مصرف چای سیاه بر پاسخ انسولین در مردان مبتلا به چاقی و مقاومت به انسولین پرداخت.