کتونی نایکی که از پوست درخت درست شده

به طور معمول، راه رفتن و بیومکانیک شما با کتونی نایک مهمتر از خود کفش است.

اگر بیومکانیک و فرم دویدن ضعیفی دارید، بدون توجه به کفشی که می پوشید ممکن است آسیب ببینید.

دویدن و آسیب دیدگی متقابل نیستند، در واقع، افرادی که نمی دوند و غیر فعال هستند، نسبت به دونده ها آسیب بیشتری را تجربه می کنند.

بسیاری از آسیب‌هایی که به طور سنتی تصور می‌شود صرفاً مربوط به دویدن هستند (مانند “زانوی دونده”) نه چندان به دویدن در خود، بلکه به بیومکانیک ضعیف و شرایط بهداشتی زمینه‌ای (یعنی آرتریت از قبل موجود) مربوط می‌شوند.

اگر ناهنجاری‌های بیومکانیکی دارید یا از قبل وضعیت پا دارید ، کفش دویدن مناسب مهم‌تر است: انواع مختلف کفش‌های مخصوص دویدن به‌طور خاص برای انواع مختلف پا و راه رفتن‌های مختلف ساخته می‌شوند تا فرم مناسب دویدن را تشویق کنند و فشار مفصل را کاهش دهند.

یک کفی ارتوتیک همچنین می تواند به اصلاح هر گونه مشکل بیومکانیکی هنگام دویدن کمک کند.

با این حال، کفش‌های دویدن مناسب تنها بخشی از راه‌حل هستند: تقویت و آماده‌سازی ماهیچه‌های پاها و ناحیه مرکزی بدن نیز برای بیومکانیک سالم و پیشگیری از آسیب ضروری است.

آیا کفش های مخصوص دویدن برای پیاده روی خوب هستند؟ کفش های پیاده روی به طور کلی سنگین تر از کفش های دویدن هستند.

آنها بیشتر برای پایداری ساخته شده اند در حالی که کفش های دویدن برای سرعت، حرکات سریع تر و جذب ضربه ساخته شده اند.

گفته می‌شود، کفش‌های مخصوص دویدن می‌توانند برای پیاده‌روی مناسب باشند، اگرچه ممکن است کفش‌های دویدن شما سریع‌تر فرسوده شوند.

اگر زیاد راه بروید و همچنان از همان جفت کفش برای دویدن استفاده کنید، ممکن است کفش ها سریعتر خراب شوند، اما انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی می تواند آن را لذت بخش تر و راحت تر کند.